Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op chihuahua.startpagina.nl

mijn hond plast opeens waar het niet mag

bianca
19 Jan, 2009 12:44

ik heb een chihuahua mannetje van 20 maanden,hij kon al niet in mijn slaapkamer omdat hij dan op het vloerbedekking plast of poept.zinds kort plast hij tegen spullen van mijn dochter,hij heeft 2 keer tegen haar gymtas geplast,1 keer over haar gymp,en 1 keer tegen haar bureau.in 1 week tijd,ik straf hem maar helpt niet.moet ik hem misschien laten helpen?

Bewerkt 27 Jun, 2009 17:52
Wichita
19 Jan, 2009 13:23

Ik zou het wel adviseren als je van dat plassen af wilt. Al begrijp ik natuurlijk dat het een flinke stap is bij zo een klein hondje (die van ons zouden we ook niet steriliseren tot ze schijndrachtig werd en een lichte baarmoederontsteking kreeg, toen moesten we wel). Ik heb geen ervaring met reutjes (heb altijd teefjes gehad van honden en mijn chihuahua is ook een teefje) maar weet wel dat ze hun territorium graag afbakenen. Al moet ik bekennen dat onze chihuahua, een teefje dus die nogal dominant is, hetzelfde doet hoor. Of deed, ze doet het gelukkig nu niet meer in huis maar ik bedoel zij is ook heel erg van haar territorium afbakenen. Misschien kun je eens advies vragen bij de dierenarts of de hondenschool?

wil
20 Jan, 2009 14:59

hoi bianca

mijn reu van 10 mnd doet dat ook alleen niet in ons huis maar wel bij anderen

en laatst wilde hij zijn pootje op tillen tegen iemand buiten waar mee ik stond te praten .mijn dieren arts adviseerde als het zo blijft hem toch te laten helpen hoe erg ik dit ook vindt maar ik kan met hem nergens op visite of ik moet hem aan de lijn houden nou dat is ook niets kan hij nooit bij iemand spellen of los lopen .wat het maakt hem niet uit hoor of je nu een nieuw bank heb hij piest er gewoon tegen aan ha ha

groeten wil

lenie
10 Mrt, 2009 15:24

hallo bianca er zijn voor de de mannetjes chihuahua s plasbanden te koop op het internet ik heb ook dat dat hij rustig geeft niet waar tegen aan hij doet het gewoon makkelijk voor als hij mee op vasite moet het is te proberen ik zelf neem er ook een voor bij andere thuis hou ik hem in de gaten ha ha

lundi
27 Jun, 2009 17:52

Hoi,

22 jaar geleden kregen wij 2 chihuahua reutjes bij mijn ouders thuis.

En zij begonnen ook overal tegen aan te plassen wij hebben toen van alles geprobeerd maar kwamen er achter na er met veel fokkers en mensen die het ras kende dat het erg veel voorkomt bij Chihuahua reuen en dat castratie eigelijk het enige was wat zou kunnen helpen. toen ik op me zelf woonde nam ik 2 teefjes waar ik nooit problemen mee heb gehad,uit medelijden heb ik een reutje van 1 jaar overgenomen van iemand die er vanaf wilde. die ook overal tegen aan plaste en gewoon op tafel sprong en zo tegen het plantje wat op tafel stond aanplaste, notebene waar we bij waren maar na castatie (wat voor een reu een kleine ingreep is) was dit helemaal over en heeft hij tot hij begin dit jaar op 12 jarige leeftijd overleden is, nooit meer in huis geplast.

Castratie helpt in de meeste gevallen hier wel tegen maar niet altijd om die reden begin ik zelf ook niet meer aan een chihuahua reu omdat ik bang ben dat ik er 1 koopt die het blijft houden